Často je slyšet věta, že je lepší vyhořet než se stěhovat. To je dvojsečné tvrzení, protože když někomu shoří dům nebo byt, tak už se nemá kam vrátit, zatímco u stěhování se jenom přemístí věci a pak se zase sejdou zpět, sice na jiném místě v jiném domově, ale jsou tam.

Najděte si profesionály a ničeho se nebojte!

Pokud by se člověk rád vyhnul stěhování, přestože se prostě musí stěhovat, tak to může nechat na profesionály. Zákazník u toho vůbec nemusí být. I tyhle služby nabízejí stěhovací firmy, takže kdo se nemůže uvolnit z práce, tak není problém v tom, že by si musel brát volno.

Hlavně nic nerozbít

Při stěhování se vždycky něco rozbije, to je celkem jasná věc, ale dá se tomu určitě předejít. Pokud má člověk doma vyloženě křehké věci, tak je přímo nutností, je co nejdůkladnějším způsobem zabalit. Obvykle jsou to sklenky, porcelán a takové podobné věci. Lidé si je balí do novin, to je léty prověřená praxe. Bohužel, ani kdyby se zabalily do nějakých pevnějších materiálů, tak není záruka, že se to nerozbije. Co se týká elektroniky a spotřebičů, tak je dle panw Matouška z týmu „STĚHOVÁNÍ V PRAZE“ dobré vypojit všechny kabely a uložit je do nějakého igelitu nebo něčeho podobného. U elektrických spotřebičů se v uvozovkách bohužel musí člověk spoléhat na stěhováky, kterým by neměli věci vypadnout z rukou, i když stát se to může, nikdo není neomylný.

Je lepší mít seznam

Papírování lidi nemají příliš v lásce, ale seznam věcí, které se mají přestěhovat je dobrý jak pro stěhované, tak i pro firmu, která stěhuje. Jednak se předejde zbytečným zmatkům a pak také má člověk docela přehled. U stěhování v Praze a celé ČR se také některé věci vyhodí, na což se přijde právě při tvoření seznamu. Navíc je přehled na papíře dobrý i v tom, že stěhovací firma z toho může dost dobře usoudit, jak velké auto bude potřeba.

Komu oznámit, že se stěhujete

Tak i tohle je nutné provést. V praxi to znamená, nahlásit všem možným i nemožným úřadům, kam se člověk stěhuje, v případě zájmu to může provést stěhovací firma, například odborníci z týmu „STĚHOVÁNÍ V PRAZE“ toto provádí běžně. Nejjednodušší je to, když se mění pouze podnájem. To je nejspíš jenom doručovací adresa u mobilního operátora nebo banky. Pokud se změní trvalá adresa, tak to bude potom běhání. Musí se to oznámit do práce, na poštu, tomu, u koho má člověk internetové připojení, operátorovi, elektrárnám, plynárnám, záleží, co má kdo doma, pokud plyn ne, tak to logicky nemusí. Dále je neméně důležité nahlásit změny bydlení ošetřujícímu lékaři, zdravotní pojišťovně, správě sociálního zabezpečení, bance, spořitelně. Pokud má člověk stavební spoření nebo životní pojištění, je třeba nahlásit to i tam, kompetence k nahlašování těchto údajů bohužel nemají ani odborníci z týmu „STĚHOVÁNÍ V PRAZE“.

Lepší sami, s kamarády nebo s firmou Stěhování v Praze?

Každý má na tohle úplně jiný názor, což je pochopitelné. Pokud to člověk zkouší sám, tak je celkem jisté, že se dost nadře a častokrát i něco rzbije. S kamarády je to zase výhodné, protože jim s největší pravděpodobností nebude muset člověk nic zaplatit. Ovšem s profesionální stěhovací firmou – například týmem STĚHOVÁNÍ V PRAZE má zase zákazník jistotu, že ty zabalené věci dorazí na novou adresu. Stěhovací firmy mají i speciální služby, kdy u toho zákazník vůbec nemusí být. Někdy to nejde, protože se nedá uvolnit například z práce, takže tato služba patří mezi ty výhodné. Některé firmy mají dokonce pracovní dobu i o víkendech a o svátcích. Sice se tam musí něco připlatit, ale na druhé straně na to je během sobot a neděl větší klid.